Pojem SEO marketing môžeme definovať ako súhrn marketingových aktivít, ktorých cieľom je dosahovanie lepších pozícií vo fulltextových vyhľadávačoch, ako napríklad Google. Inými slovami, SEO marketing predstavuje dlhodobú činnosť, resp. proces skladajúci sa z veľkého množstva analýz, úprav a ďalších aktivít, ktorých výsledkom je zvyšovanie tzv. organickej návštevnosti webovej stránky. Pri SEO marketingu hovoríme o prirodzených výsledkoch vyhľadávania, teda tých, ktoré sa nachádzajú pod platenou reklamou (prípadne ďalšími prvkami vo výsledkoch vyhľadávania).
Prečo je SEO marketing dôležitý aj pre vašu spoločnosť?
Čo je SEO marketing sme si už vysvetlili, poďme sa teda pozrieť na to, prečo je dôležitý a prečo by ho mala realizovať aj vaša spoločnosť.
Organická návštevnosť patrí medzi najdôležitejšie kanály, resp. zdroje návštevnosti webovej stránky. Preto by sa SEO marketing nemal v žiadnom prípade podceňovať. S rastúcim podielom predaja na internete rastie aj počet konkurentov, ktorí sa snažia utrhnúť si časť trhového podielu a udržať si ho v čase, resp. ho ďalej rozširovať na úkor ostatných, už etablovaných firiem v danom odvetví podnikania. Inak to nie je ani v prípade optimalizácie pre vyhľadávače, resp. SEO marketingu. Čím neskôr začnete, tým dlhšia a nákladnejšia cesta vás pri dosahovaní popredných pozícií čaká, ale samozrejme záleží od konkrétneho odvetvia.
Pýtate sa, či sa táto cesta oplatí a či bude výsledný efekt stáť za to? Rozhodne áno. Neodškriepiteľnou výhodou SEO marketingu je okrem iného aj skutočnosť, že vydrží v čase. Inými slovami, po realizácií SEO marketingu (ak je realizované na profesionálnej úrovni) sa tento kanál nevypne (na rozdiel od PPC), takže zo svojich marketingových aktivít profitujete dávno po tom, ako do nich prestanete investovať. Zároveň je prvé miesto na Google exkluzívne (najmä pri súčasnej, stále narastajúcej konkurencií), s čím sa spája napríklad aj vyššia dôveryhodnosť webovej stránky.
Medzi ďalšie výhody a prínosy SEO marketingu, teda popredných pozícií vo fulltextových vyhľadávačoch patrí:
- zvyšovanie povedomia o značke a produktoch spoločnosti
- dlhodobé zvyšovanie návštevnosti webovej stránky
- zlepšenie miery konverzií a výsledkov webovej stránky
Štatistiky Google hovoria, že na prvé miesto vo výsledkoch vyhľadávania klikne približne 30% užívateľov, na druhé miesto 17% užívateľov, na tretie miesto 9% užívateľov, pričom webové stránky na ďalších pozíciách si delia pomerne malé percento návštevnosti. Dôležité je taktiež spomenúť, že na druhú stranu výsledkov vyhľadávania prejde iba malé percento užívateľov (približne 5%). Na základe vyššie uvedených dát je možné konštatovať, že nachádzať sa na druhej strane znamená skoro to isté, ako nachádzať sa na štvrtej, piatej alebo ôsmej strane výsledkov vyhľadávania. Jednoducho povedané, zaujímavá je iba prvá strana, pri kritickejšom pohľade iba TOP 5 pozícií.
Ak máte aj vy záujem o profesionálny a cenovo dostupný SEO marketing, ktorý vydrží v čase, neváhajte nás kontaktovať. Na trhu sme viac ako 7 rokov, máme vyše 150 spokojných zákazníkov a vyše 200 realizovaných projektov. Dosiahnite popredné pozície na Google, ako aj ďalších vyhľadávačoch.